2010-05-06

Airiška sodos duona

Kai toks oras lauke, norisi sėdėti namuose, gaminti, skaityti, valgyti, žiūrėti filmus, klausytis muzikos, kurti ateities planus, o gal net viską kartu... :)) Man jauku ir gera, sėdėti ir žiūrėti, kaip lašeliai, riedėdami langu susijungia ir greitai nubėga srauniu vingiu žemyn. O šeštadienį net griausmai ir žaibai nusimato. Niekad nepamiršiu kaip kažkada važiuojant naktį per Vokietiją stebėjau aplink siaučiančius žaibus, kiekvienas blykstelėjantis vingelis buvo kaip ant delno. Žaibas man asocijuojasi su siautulinga ir pavojinga gamtos išdaiga. Tačiau gal todėl, kad jis kažkada mums padovanojo pirmąją ugnį, o gal todėl, kad mūsų protėviai Perkūną garbino kaip vyriausią dievą, aš jaučiu jam silpnybę. (Bet žinoma tik kai saugioj vietoj esu:) Kai vasarą būnu UK labai pasiilgstu žaibo... Tuomet nuolat klausau vienos "Thundertale" dainos...

"Sometimes i wish a lightning
would take my life away –
i don't wanna lose in darkness one more day.

Sometimes i get this feeling –
chains will never fall.
I'm waiting for the answer, waiting for the call..."

O dabar apie šią duoną, kurią nusprendžiau pagaliau pasigaminti, nes vakar žiūrėjau puikų filmą, su dar puikesniu soundtrack'u "Once", kuriame veiksmas vyko Airijoje. Tiesą sakant, kepdama ją nelabai tikėjausi, kad ji mane taip sužavės, tačiau mes pamilome viena kitą po pirmo kąsnio. Tai tikrai viena puikiausių duonų, kurias teko kepti. Receptą radau knygelėje, kuri buvo pridėta prie duonkepės.
Sakau nuoširdžiai: REKOMENDUOJU!

2 lb (~900 g.) kepaliukui
Reikės:


220 ml. raugintų pasukų
2 kiaušiniai
2 valg. š. aliejaus
500 g. miltų
½ puodelio cukraus
1 valg. š. sodos
½ arb. š. druskos
1 puodelis razinų (man nesinorėjo)


Gaminimo eiga:


Visus ingridientus sudedame į duonkepę ir kepame rėžime "Speciality", arba kepimas su kepimo milteliais (be kildinimo). Pas mane kepa 2 val. 10 min.

Skanaus!

2 komentarai: